Mutaţii praznicale

Iunie 5, 2008

Pun pariu că nici nu ştiţi ce sărbătoare e azi. Ziua eroilor? NUUU Înălţarea Domnului? E, da, dar nu e important. AZI E ZIUA EDUCAŢIEI. E, aşa da. Azi profesorii au vacanţă. Şi elevii. Toată lumea fericită. Mama mi-a zis: ştii dragă, joi e ziua educaţiei. Ba nu, joi e Înălţarea Domnului. E, şi asta, dar avem vacanţă şi ne bucurăm de ziua educaţiei. Înălţarea o trecem cu vederea, că oricum e o poveste pe care ne-o spun popii ca să ne stoarcă nişte bani în plus. Cei mai uimiţi au fost cei pe care i-am salutat azi cu Hristos S-a înălţat. Primul răspuns, azi dimineaţă: Adevărat a înviat! (probabil i s-a părut că n-a auzit bine). Al doilea: a, da, azi e Înălţarea şi Paştele cailor. Al treilea n-a mai venit, probabil persoana respectivă a crezut că m-am dilit.

În acest context euforic de europenizare a sărbătorilor noastre (până dispar cu desăvârşire, deja din primul an de coincidenţă cu o „sărbătoare” europeană se vede că s-au şters substanţial), nu pot decât să vă urez să vă ţineţi minte martirii şi eroii, să vă zic Hristos S-a înălţat (apropo, dacă nu ştiţi, răspunsul e Adevărat S-a înălţat, dar este numai cu condiţia să crezi asta), şi să vă dau un verset citat din memorie (adică prost) pe care l-am auzit la Liturghie azi: să se înalţe Dumnezeu peste tot pământul, şi peste inima mea, că inima mea Doamne a Ta este!

Lasă un răspuns

