Trans

August 25, 2008

O opţiune interesantă în viaţa unui filolog: un masterat european în interpretare de conferinţă. Pentru că se cheamă european, e supravegheat de Comisia Europeană. După ce treci examenul de acreditare, începi să primeşti contracte de interpretare, de o săptămână, două, etc. Când mi s-a explicat, mi s-a oferit şi argumentul suprem: pe alţi bani.

Am zis că mă mai gândesc. Am făcut o dată o interpretare simultană, 2 zile la rând, 8 ore pe zi, şi după cele 2 zile am constatat că uitasem cum e acasă. Începusem să uit cum sunt obiectele din casă, în sufletul meu era un vuiet teribil. Mă înstrăinasem de ai mei, de ale mele, şi de mine. Acum, în perspectiva plecărilor repetate la Bruxelles, de acasă, o săptămână, o lună, etc., lucrurile par mai grave. Viaţa într-un hotel. Unde totul e de unică folosinţă, unde nu-mi las amprenta – da, e mândrie asta, recunosc, dar omul sfinţeşte locul – viaţa transhumantă. Omul postmoderno-european: care se relochează, se dizlocă mai bine zis, uşor, care nu se simte (nu e profitabil să simtă asta, deci îşi interzice sentimentul) legat, aparţinând.

Dar situaţia asta e absolut înspăimântătoare din punct de vedere duhovnicesc. Nu tu cărţi, nu tu slujbe, nu tu canoane, nu tu rugăciune, nu tu metanii, nu tu bătut duhovnicul la cap. Pur şi simplu să zicem: Doamne, eu acum plec la Bruxelles, aşa că-mi iau vacanţă de la Tine o săptămână, Tu rămâi aici, ne vedem când mă întorc. Când vin Îţi aduc un cadou frumos. Absolut dramatic! Să nu mai trăiesc bucuria clipei şi a îmbrăţişării Lui e înfiorător. Pentru bani? Aşa cum am auzit o dată la predică: tot un rând de haine şi 4 scânduri luăm cu noi. Totală amăgire. Să-L sacrificăm pe Dumnezeu, dragostea şi grija de părinţi, un zâmbet când ajungem acasă, un sfat cald pentru prietenii la ananghie, pentru bani. Să ne sfâşiem umanitatea pentru a deveni roboţi producători de bani, şi să ne mândrim cu inteligenţa şi înţelepciunea alegerii…

Acizii graşi trans sunt cei mai periculoşi. Şi viaţa trans îmi pare letală pentru adevărata viaţă. Otravă pentru suflet, cu dedicaţie de la civilizaţie.

Lasă un răspuns

