Minunile Sfântului Mina

Noiembrie 11, 2008

Azi a fost hram la biserica la care merg. Sfântul Mina. Locul unde m-am auzit gândind, o singură dată, „Dulce este casa Ta Doamne!”. Pe Sfântul Mina îl găsesc peste tot pe unde merg, prin pelerinaje şi mai ales dacă merg la o biserică anume la o ocazie specială. De exemplu, am fost astă-vară după liturghie să mă închin la biserica unde sunt moaştele Sfântului Pantelimon, de ziua Sfântului. Una dintre icoane era identică cu icoana de pe iconostas de la biserica mea, cu Hristos şi cu Sfântul Mina, numai că era mai mare şi era argintată. Aşadar, toată viaţa mea stă, de aproape doi ani, sub ocrotirea acestui sfânt. Ieri la coadă mi s-a părut că acatistul lui e plin de mângâiere şi bucurie, şi l-am simţit ca pe o promisiune caldă de grijă şi ocrotire. Este biserica cea mai plină pe care o ştiu, dar şi una din puţinele în care mă pot concentra să mă rog. Este şi biserica unde am o mare parte din familia mea duhovnicească, şi unde mă întâmpină duminica zeci de zâmbete. Da, este una dintre puţinele biserici din Bucureşti unde oamenii îşi dau mâna la „Să ne iubim unii pe alţii”.

Acum puţin timp, după ce m-am întors din Grecia, i-am adus unei prietene un metanier pe care-l atinsesem de toate moaştele la care ne-am închinat. Era foarte preţios, de neînlocuit, şi ea ştia deja că i-l adusesem, se bucurase. Urma ca în ziua următoare să i-l dau. Ei bine, l-am pierdut. După ce am vorbit cu două prietene despre asta şi după ce i-am spus Sfântului Mina că nu se poate să nu mă ajute să-l găsesc, una dintre cele două prietene cu care vorbeam pe messenger scrie SFINTE MINAAAAAAAAAA. Ei bine, în momentul în care am primit mesajul de la ea, am auzit cheia în uşă şi vocea mamei mele care mă întreba: nu-i aşa că tu ai pierdut asta care e căzută lângă uşă? Da, era metanierul meu.

O prietenă a pierdut nişte hârtii importante pentru servici. Terminase lucrarea pentru care îi trebuia şi nu ştia sigur dacă le-a aruncat sau le-a înfundat pe undeva. Azi şefa ei i le-a cerut. Deja se gândea că va sta până la 2 noaptea să le caute, şi că tot nu le va găsi. Ne-am întâlnit să bem un ceai şi era speriată de-a binelea. I-am spus că după ceai merg la Sf. Mina, deci să vină cu mine, să se roage şi le va găsi. Mi-a zis că mă sună dacă le găseşte. A plecat tulburată de la biserică. M-a sunat peste o oră, să-mi zică cum a intrat în casă şi exact pe hârtiile acelea a pus mâna.

Toţi cei care mergem la biserica Sfântul Mina (apropos, parohul de la Sfântul Mina e născut azi, de ziua Sfântului), şi cei care au trecut măcar o dată pe acolo, avem colecţia noastră de minuni întâmplate prin rugăciunile Sfântului. Aşa că nu putem decât să-l rugăm să ne ocrotească în continuare şi să ne păzească de înşelăciune şi de toate cele cu care nu putem lupta.

7 Răspunsuri to “Minunile Sfântului Mina”

  1. ileana said

    dumnezeu sa va ajute si sa va binecuvinteze.Ca bun si iubitor de oameni este cu adevarat.

  2. Iuliana said

    Si pe mine m-a ajutat mult si de multe ori sfantul Mina.Iti multumesc sfinte ca esti alaturi de mine!

  3. IOANA said

    Si eu am mare evlavie pt Marele Mucenic Mina si am primit ajutorul lui in mai multe randuri(operatie, examene,diverse probleme).Multumesc din suflet si abia astept sa merg la biserica cu Sfintele Moaste(una dintre cele mai frumoase din Bucuresti)unde toate icoanele mi se par vii,chiar simt asta,ma incarc sufleteste si duhovniceste.

  4. Alexandra said

    Multumesc Sfinte Mina pentru ajutorul primit.De multe ori nu mai tin minte toate minunile care mi se intampla si de aceea, pe aceasta cale vreau sa multumesc Sfantului Mina pentru ajutorul primit.Ajuta-ma Sfinte si nu ma lasa la necazuri si suparari deoarece nu pot trece peste ele.Doamne ajuta!

  5. miha said

    ori de cite ori citesc acatistul sf.mina primesc ajutor grabnic.anul trecut am pierdut portmoneul in seara de 31 dec.ajungind acasa mi-am dat seama ce s-a intimplat si primul gest a fost sa citesc acatistul sf.mina.l-am gasit o ora mai tirziu in parcarea in care il pierdusem .iti multumesc sfinte pt.ajutorul dat ori de cite oro am nevoie.m.

  6. ramona said

    Ieri a fost praznicul sf Mina si as dori sa-i aduc laude pt binefacerile primite.Bucura-te Mina mult patimitorule!

Lasă un răspuns

