Toată grija cea lumească…

Noiembrie 16, 2008

O prietenă merge de ceva timp la Cornu, la mănăstire. Îl are duhovnic pe părintele Arsenie Muscalu. Mi-a dat cartea s-o citesc. Luni m-a sunat să mă invite să merg cu ea. Aşa că azi am fost. Am ajuns pe la 8 şi ceva, în plin acatist. O pace cum n-am mai văzut-dulce, albă, fără granule de frică. O maică mi s-a părut că avea o figură extraordinar de expresivă. Era atâta linişte pe faţa ei tânără, şi închidea des ochii, în timp ce cânta la strană – aşa cum închide un prunc ochii când îl ia mama în braţe, sau aşa cum închide mireasa ochii în tandreţea sigură a braţelor iubitului ei. Totul era atât de normal. Atât de bine. Pereţii albi, icoanele pe lemn, noi, în cea mai minunată tradiţie bizantină, smulse din sufletul probabil foarte curat al pictorului – icoana împărătească a Maicii Domnului era parcă ruptă dintr-o carte de poveşti ilustrată de un copil. Flori la fiecare icoană împărătească. O linişte desăvârşită – vânzoleala am lăsat-o la intrarea în sat. Toţi respirând în acelaşi timp, aceeaşi rugăciune, fără niciun fel de artificialitate. La locul ei. Totul la loc, acolo unde aparţine, unde respiră suflu de har. Toate relele, toată agitaţia inutilă – pentru că oricum nu putem adăuga staturii noastre niciun cot, oricât ne-am da peste cap – toate frustrările s-au topit la ieşirea din Ploieşti, când ceaţa s-a risipit brusc şi s-a instaurat un cer senin cu soare orbitor. Fără nori. Doar braţele deschise ale lui Dumnezeu, topind toată grija cea lumească şi îmbrăcându-ne în bine. Cu siguranţă, mă voi întoarce…

4 răspunsuri to “Toată grija cea lumească…”

  1. laura maria said

    am fost la aceasta minunata manastire am gasit o minune a lui Dumnezeu , liniste,iubire,daruire pentru noi cei din lume; ceea ce cautam cu totii o vorba plina de duh;mangaierea sufletului obosit ; descopeirea acelor maicute ce te primesc cu toata dragostea; nu exista cuvinte sa descrii ceea ce simti doar inima iti urca la cer stiind ca El este acolo

  2. Florina said

    Doamne ajuta!

    Sambata vreau sa merg si eu la Mt Cornu impreuna cu o prietena si as vrea tare mult sa raman acolo macar 2 zile..Stii cumva daca putem dormi acolo, daca ofera si cazare?
    Multumesc anticipat

  3. Diana said

    Nu au loc de cazare. Abia au loc maicile si parintele

  4. Elena said

    Doamne ajuta!

    As vrea si eu sa merg la Manastirea Cornu. Imi puteti spune daca se poate ajunge, in caz ca nu ai masina? Eventual daca sunt microbuze sau alte variante care sa treaca prin apropiere.

    Multumesc frumos,
    elena

Lasă un răspuns

