Spiritul Crăciunului ca obligație socială

Decembrie 8, 2008

Coca-Cola a introdus de mult Spiritul Crăciunului. În mare, înseamnă să cumpărăm mult și să dăruim din ce în ce mai puțin. Să ne îngrijim să avem masa plină și să fim frumos îmbrăcați, să facem impresie bună. Să stăm cu rudele și să facem cadouri costisitoare, pentru că și rudele ne fac asemenea cadouri.

Acum câteva zile am făcut un cadou spontan, ieftin, din simplă dragoste și din dorința de a uni și bucura niște oameni. Nu vroiam și nu așteptam nimic în schimb. La câteva minute, deși nu aveau nimic pregătit, au apărut cu un cadou. Păcat că dăruirea a devenit o obligație socială, și cei mai mulți dintre noi doar facem schimb de cadouri – mi-ai dat, ți-am dat. Nu-L lăsăm niciodată pe Dumnezeu dator. Mai bine am face-o.

Așa că, în urma acestei întâmplări jenante pentru mine – pentru că nu vroiam să-i încurc pe oamenii aceia, ci doar să îi bucur – am hotărât că de Crăciunul ăsta o să fac cadouri extrem de ieftine. Celor care le vor primi o să le spun că restul de bani i-am dat săracilor, bolnavilor, celor care nu-mi pot da nimic înapoi, ca să-L fac pe Dumnezeu să rămână dator. Că i-am dat în numele lor, și că Dumnezeu sigur a văzut și așa am mai pus împreună o pietricică mică-mică la mântuirea noastră, a tuturor. De ce să le dau celor care le au de toate, dacă Dumnezeu a poruncit să chem la masă pe cei săraci și flămânzi, nu pe cei sătui, să-i mângâi pe cei triști, nu pe cei veseli? Aș vrea ca dăruirea să nu-mi mai fie exchange, ci o bucățică din mine rămasă în palma celuilalt.

Lasă un răspuns

