Cadoul meu de Crăciun

Decembrie 18, 2008

Aseară mi s-a coborât cadoul de Crăciun. Albumul „Fericiți cei prigoniți – martiri ai temnițelor românești”, editat la editura Bonifaciu și, din câte am înțeles, pus cap la cap la Diaconești. Scos în condiții grafice excepționale, cu un text excepțional, cu poze cutremurătoare prin simplitatea și expresivitatea lor, este cel mai minunat lucru pe care îl puteam primi. Pentru că m-am primit pe mine însămi înapoi. Nici nu știam că exist până atunci. Este adevărat, așa cum se spune într-o poezie (sau în mai multe), că Dumnezeu este la capătul lacrimilor. La 1 jumate noaptea când mă uitam pe album, lacrimile de regăsire m-au potopit și mi-au redat și omenitatea, și credința, și dragostea, și nădejdea, și Lumina. Spatele drepte rămase așa la capătul atător ani de tortură, zâmbetul și lumina neatinse de interminabile blasfemii, mângâierea de la capătul durerii. Impresionantă expresia luminoasă de pe chipul părintelui Calciu – nu știam că acea poză este după 16 ani de închisoare, mereu am crezut că este înainte de a face temniță – și chipul său zâmbitor în anii din urmă. Cutremurători toții ochii care au învățat să privească mereu mai departe. De la care nouă tuturor ni se cuvine să învățăm să privim dincolo de pojghița de ură, politicianism și mizerie, înapoi și înainte, spre Adevăr, spre făgăduința Veșniciei. Cei în care, la capătul atâtor dureri și neputințe, s-a născut Împărăția Cerurilor, și care au trăit acolo încă din această lume, sunt cel mai uimitor cadou și moștenire pe care Dumnezeu ni le-a lăsat și pe care suntem datori, cu viața și cu moartea, să le dăm mai departe.

Lasă un răspuns

