Icoana Sfântului Nectarie

Decembrie 28, 2008

pc231133Are o poveste care pe mine m-a lăsat cu gura căscată. Într-o seară am fost la Radu Vodă şi i-am promis Sfântului că, dacă o ajută pe mama să treacă cu bine peste operaţia de cataractă, o să-i pictez icoana, numai să-mi dea izvod. Rar pictez icoane pe sticlă, şi cum Sfântul Nectarie a fost canonizat de curând, nu există icoane pe sticlă cu el. Nu aveam decât un leu la mine, şi prietena cu care eram a insistat să intrăm în pangar. Acolo am găsit o poză înrămată, care era bună de izvod, putea fi uşor stilizată. M-am uitat de câteva ori la ea şi am zis că vin a doua zi să o iau. Prietena mea a scos portofelul şi mi-a cumpărat-o. Între promisiunea mea şi împlinirea ei au trecut mai puţin de cinci minute. De atunci, pe Sfântul Nectarie îl întâlnesc peste tot şi îl simt foarte aproape de sufletul meu. Nu mai este nevoie să spun că operaţiile mamei mele au decurs fără niciun incident…

Icoana de mai jos este pictată după prima icoană pe care am văzut-o când am fost în toamnă la Târgul Iconarilor şi al Meşterilor Cruceri de la Muzeul Ţăranului Român. Aceea este pe lemn, am cumpărat-o atunci, iar cea de aici peste pe sticlă, bineînţeles puţin diferită.

Sfântul Nectarie Taumaturgul

Sfântul Nectarie Taumaturgul

Lasă un răspuns

