Despre cineva de necuprins în cuvinte

Februarie 10, 2009

Aş vrea să scriu ceva deştept şi sensibil la aşa zi mare, să-I mulţumesc lui Dumnezeu că părintele nostru are acum 90 de ani. Acum ceva mai puţin de un an stăteam în chilia dânsului, în genunchi, speriată de-a binelea. Venisem să vorbesc cu părintele, dar când am dat cu ochii de el mi s-au dus toate cuvintele şi m-a cuprins o ruşine teribilă. Am simţit că-mi ştia toate păcatele. I-am dus o icoană pe sticlă pictată de curând, şi a glumit spunându-mi că Sf. Ierarh Nicolae nu poate să aibă aşa şapcă (era mitra, care era într-adevăr albastră). Nu am reuşit să vorbesc pe un ton normal, ci numai în şoaptă; părintele nu a ieşit din „atmosferă”, şi tot în şoaptă mi-a răspuns. Apoi m-a binecuvântat – mâinile îi miroseau a mir, şi am simţit în suflet că nu din cauza mirului din miruitor -, m-a miruit şi am ieşit. De atunci tuturor celor care mă întreabă le spun să meargă repede la Petru-Vodă, că au şansa să ia binecuvântare de la un sfânt în viaţă.

Citeam în Memoriile lui Anania că, la înmormântarea Patriarhului Justinian, credincioşii au fost blocaţi de comuniştii care se temeau de efuziuni şi manifestaţii în masă. Cu toate acestea, oamenii s-au strâns şi au rupt lanţurile de miliţieni. La un moment dat trebuia să treacă familia Patriarhului, şi cineva a anunţat: lăsaţi să treacă familia Patriarhului. O doamnă din mulţime i-a răspuns: Noi toţi suntem familia Patriarhului. Aşa şi cu părintele nostru, pe care toţi îl simţim al nostru şi ai căruia noi toţi simţim că suntem.

Ieri, după ce am vorbit cu o prietenă iubită a sufletului meu, mi-a venit gândul că pe Dumnezeu ar trebui să-L aplaudăm clipă de clipă; viaţa mea ar trebui să fie un lung şir de aplauze şi de bucurii puse în braţele Celui care mă ţine în braţe. Aşa că astăzi aş vrea să-L aplaud că ni l-a mai dăruit pe Părintele Iustin Pârvu încă un an.

Lasă un răspuns

