57-58 Coincidenţă sau pronie

Februarie 18, 2009

Azi e ziua lui tata. Împlineşte 58 de ani. Azi sunt 57 de ani de când Valeriu Gafencu a trecut Sus. Ce chestie! Oare de ce este un an diferenţă?

Pentru cei care nu au citit toate articolele de aici şi pentru cei care nu ştiu că tatăl meu este ateu, că e anti-preoţi şi că azi e ofensat pentru că e miercuri şi eu ţin post (nu din evlavie, staţi liniştiti; din canon, din păcate, dragostea îmi lipseşte), şi pentru mine, care am învăţat că nu există coincidenţe, ci doar Pronie, precizez că această situaţie mă uimeşte de-a binelea.

Oare de ce nu a trecut Valeriu la Domnul cu un an după, adică exact în ziua în care s-a născut tatăl meu? Hm……

Părinţii lui Valeriu erau ortodocşi get-beget, şi totuşi el s-a convertit, s-a trezit undeva pe drumul spre maturitate. Steinhardt îl numeşte Sfânt. Nu numai el. Este suficient să-i vezi poza cu ochii mari, care ne trăznesc cu încăpăţânarea şi siguranţa cu care privesc dincolo de lumea aceasta. Un om inteligent, sensibil, onorabil, moral. Un om care a devenit creştin.

Toate acestea mă încurajează spre nădejde neclintită. Pur şi simplu nu se poate ca Dumnezeu cel Preabun să piardă pe cineva care are un ocrotitor puternic, care a simţit şi ticăloşirea sufletului şi pacea harului. Nu?

Lasă un răspuns

