Uite-l nu-i!

Martie 10, 2009

Duminica aceasta, la predică, am aflat un lucru foarte interesant. Deşi Sinodul – complet sau nu, fără detalii monşer – a declarat că paşapoartele biometrice sunt nişte lucruri trecătoare, lipsite de importanţă şi inofensive, ele nelimitând libertatea posesorilor, totuşi acelaşi Sinod s-a pronunţat (unde, când?) împotriva implantului de cip în frunte sau în mână. De aici rezultă că cipul este un element destul de ciudat, un hibrid între pericol şi hatâr: în paşaport e bun, în trup e rău. Parcă pălesc cuvintele lui Hristos: ce e da da, ce e nu nu, nu-i aşa? Parcă ne vedem peste patru ani, timp în care Sinodul va hiberna ca şi până acum, că se va trezi să ne facă un alt hatâr: uite dom’le, pentru voi ortodocşii, cipul e rău în  mână sau pe frunte, aşa că în talpă e bun: puneţi-l în talpă atunci, că acolo n-are nimic! Dincolo de aciditate (poate exagerată, dar ceva acru parcă ne mai trezeşte), mă chinui să mă feresc de slăbiciunea ambiguităţii şi să mă rog pentru o viaţă cu care să nu-mi fie ruşine în faţa tronului de Judecată.

Lasă un răspuns

