Muceniţă de câte ori?

Aprilie 24, 2009

După un pelerinaj minunat – şi plin de minuni – la Ierusalimul românesc, aş fi vrut să scriu ceva care să ne umple de bucurie. Numai că azi m-a cuprins o tristeţe teribilă.

Mergeam de la Unirii la Universitate şi mi-a venit un gând să intru în Biserica Colţei şi să mă închin la moaştele Sfintei Ecaterina. Un trio vesel stătea la pangar şi nici nu m-au băgat în seamă. Când am ajuns în faţa raclei am văzut o bucată de hârtie care acoperea bucăţica de sfinte moaşte; pe ea era un mesaj de la noul mesia, care ne anunţa că vom beneficia de un trai onorabil pe acest pământ. Ceva mai sus, pe geamul raclei, era lipită o etichetă de pantofi, din aceea transparentă pe care scrie din ce e făcută fiecare componentă. Aş zice că nu înţeleg legătura dintre cele două, dar Sfinţii Părinţi spun că antihrist va veni ca un mesia ce ne va promite o viaţă fericită pe pământ, şi că sfinţenia va fi dispreţuită (în acest caz, ea a fost călcată în picioare). Când am ieşit în biserică, aceeaşi nepăsare veselă la vânzătorii de la pangar. Oare de câte ori va mai trebui să mucenicească Sfinţii noştri ca să ne trezim?

Lasă un răspuns

