Cataracta şi arderea

Iulie 2, 2009

Când am fost la Muzeul Marmottan Claude Monet am descoperit o chestie fantastică. La intrare, nişte picturi care nu aveau nimic din delicateţea şi lumina lui Monet. Totuşi, semnătura era a lui. Peste puţin timp am descoperit că le făcuse când avea cataractă. Am găsit şi mărturisirea: „Pictez prost, pun culorile aiurea”. Totuşi, nu se putea opri. Ardea. Era dependent de pictură şi nu putea să trăiască altfel. Apoi m-am gândit cât de triste sunt vieţile celor care nu ard pentru nimic…

Lasă un răspuns

