Popa care deschide cartea

Septembrie 17, 2009

Cam acum 3 ani, în Postul Paştilor, mergeam cu un prieten la Bacău, să-l vedem pe un „părinte” (pe vremea aceea nu ştiam nimic de ghilimele) necunoscut. Era un părinte minunat, văzător cu duhul, care îţi zicea prin telefon ce urma să ţi se întâmple. Am ajuns la casa lipită de biserica ortodoxă şi ne-a ieşit în cale un domn înalt, în sacou, cu un ghiul imens de aur la gât şi cu multiple brătări, tot din aur. Ne-a chemat în casă şi ne-am aşezat în faţa unui dulăpior plin ochi cu icoane. A luat o cruce în mână şi a deschis biblia. Citind din ea, ne zicea c-o să avem o bucurie la drum. După aia l-a luat deoparte pe prietenul meu şi i-a spus că pe prietenul meu îl durea de mult un picior, nu-i aşa? Am stat la masă, ne-am închinat (ceea ce a stârnit priviri suspicioase din partea doamnei care avea grijă de gospodăria părintelui), am constatat cu surprindere că părintele nu ţinea post. Mai târziu am aflat că părintele tânjea după cariera sa anterioară, cea de coafor. Înainte să ne culce în acelaşi pat, ne-am uitat la televozor şi părintele ne-a explicat de ce nu era bună coafura prezentatoarei de emisiune. A doua zi, fiind duminică, am întrebat unde putem merge la slujbă. Nu ne-a fost indicată biserica ortodoxă lipită de casă, ci catedrala din centru. După ce am ajuns la ea am aflat că era catolică, deci am căutat disperaţi o biserică ortodoxă unde să participăm la liturghie. Când ne-am întors, părintele ne-a spus că au mai venit nişte oameni pe la el, să le facă nişte slujbe. Deşi părintele nu avea servici, casa era plină de bunătăţi, vitrinele de cristale, paturile de perne brodate – personalităţi importante veniseră să-şi lase obolul pentru sfaturile preţioase date de părintele de-a lungul anilor. Când prietenul meu i-a întins nişte bani, aceştia au dispărut instantaneu, de parcă nu existaseră vreodată. Am fugit mâncând pământul (ţin minte cu amuzament acum cum ne uitam în urmă să nu vină după noi) şi am rămas cu o nedumerire: cum se pot face vrăji cu Sfânta Cruce? Azi mi-am lămurit nedumerirea: „Şi unii dintre iudeii care umblau din loc în loc scoţând demoni au început ca peste cei ce aveau duhuri rele să cheme numele Domnului Iisus, zicând: „Vă jur pe Iisus pe care-L propovăduieşte Pavel!…”. Iar cei ce făceau aceasta erau cei şapte fii ai lui Sceva, arhiereu iudeu. Şi răspunzând duhul cel rău le-a zis: „Pe Iisus îl cunosc, şi pe Pavel îl ştiu, dar voi cine sunteţi?…” Şi sărind asupra lor omul în care era duhul cel rău, i-a biruit şi într’atâta i-a copleşit, încât ei au fugit goi şi răniţi din casa aceea.” (Faptele Apostolilor 19, 13-16). Deci, popi din ăştia sunt, dar sunt şi din cei care au într-adevăr har şi putere de la Dumnezeu. Pe primii să-i evităm şi să fugim de ei ca de foc, pe ultimii să-i cercetăm, ca pe nişte purtători de Hristos.

Cum acest articol este unul dintre cele mai cautate pe blog, as vrea sa mai specific inca o data ca nu sfatuiesc pe nimeni sa apeleze la un astfel de „ajutor”. El poate fi maxim unul de scurta durata, si mai tarziu se poate lasa cu boli sufletesti si trupesti, si cu o profunda nefericire. Biserica ortodoxa interzice ghicitoria, si acesti asa-zisi „preoti” tocmai asta fac. Dracul nu poate aduce niciodata bucurie in viata cuiva, si tocmai de aceea toti oamenii care apeleaza la cei care deschid cartea sfarsesc in depresie, disperare si isi pierd sufletul in urma „ajutorului” primit. Bineinteles, sta la latitudinea fiecaruia daca sa lucreze cu Dumnezeu sau cu dracul.

2 răspunsuri to “Popa care deschide cartea”

  1. dana said

    Buna ziua.
    Am discutat ci eu cu un parinte din Bacau – str garii.
    Este vorba despre acelasi preot??????????

    • Diana said

      Dacă ați citit cu atenție, aceste persoane nu sunt preoți. Biserica ortodoxă a anatematizat (dat dracului) deschiderea cărții ca fiind practică vrăjitorească. Da, este vorba despre aceeași persoană, dar aș vrea să subliniez că aceste (inclusiv această) persoane nu sunt preoți, ci vrăjitori și înșelători, și că trăiesc pe spinarea celor pe care reușesc să îi păcălească. Contrar ideii comerciale că vrăjitoria albă e bună, ea tot vrăjitorie rămâne.

Lasă un răspuns

