Basil – 5 ani

Martie 1, 2010

Azi Galeria Basil aniversează cinci ani. Este expoziție de pălării – 200 în Dionisie Lupu și 100 în Popa Soare, colecționare, restaurate, de toate felurile, modele, șicurile, cu vânzare, așa că dacă vreți o pălărie care să nu fie scorțoasă, banală sau urâtă mergeți acolo, o să găsiți și răbdare, bine, consiliere pe lângă așa multe modele de pălării. Când am fost sâmbătă le-am admirat, am pus ochii pe câteva și am făcut și planuri de cumpărături. Am plecat de acasă cu greutatea unei traduceri interminabile pe umeri, am ajuns repede, am fost primită cu căldură și cu o pălărie mărțișor de pus în piept, cu zâmbete, și în rest n-a mai fost necesar să fac nimic. Mi-a plăcut că a fost și Bogdan aplaudat, merită deși e invizibil, sau poate asta e marea lui calitate. Am furat un fotoliu în care m-am așezat cu un pahar de șampanie și cu o bunică ce prinsese gust de șampanie (era la al doilea pahar), m-am lăsat purtată de muzică și de zâmbetele din jur, de oamenii care nu cred că viața asta e o mare plictiseală – o doamnă cam la 50 de ani ne povestea că fusese la bowling și o dureau mâinile. După aceea mi-am primit și eu clipele de atenție și conversație de la Luminița, căreia îi sunt recunoscătoare pentru că știu cât de ocupată era, și am fugit spre Cărturești, de unde am luat un album Lucian Freud (teribil de adevărat intitulat Beholding the Animal, și foarte bun într-un post în care trupul ne joacă feste și încearcă să ne strivească), unul de naturi moarte, un Ceaikovsky și un Beethoven. Dreptu-i, am cheltuit cam mult, și săptămâna asta trebuie să mă întorc la Basil după pălării, dar m-am întors acasă plină de lumină și frumusețe, sentimente și stări obișnuite după o vizită la Basil, și potențate de așa zile mari. Așa că nu pot decât să le spun la mulți ani unor oameni frumoși, uniți și calzi, și să le urez să lumineze cât mai multe suflete!

Lasă un răspuns

