Chestie de perspectivă

Martie 26, 2010

Ieri eram cu mama într-un magazin de bijuterii din centrul Bucureștiului, și în fața noastră era răsturnat un maldăr de inele. Dintr-o dată am observat că apăruse un bărbat, care alegea inele dintr-o vitrină. Avea părul alb, o față neridată, avea dificultăți imense de vorbire și de mișcare, și multe inele pe degete, un pandantiv cu chihlimbar la gât. Deodată toate ne-am simțit în pericol. Mama s-a gândit că e homosexual. M-am uitat la vânzătoare, era foarte calmă, îi arăta absolut tot ce îi cerea, cu multă răbdare. Cerea (și purta) niște inele superbe, patinate, cu pietre deosebite. Toate l-am judecat instantaneu. La un moment dat mi-a spus mie că unul din inelele pe care le probam semăna cu o pecete împărătească (și așa și era). A cerut ca un inel să fie modificat, le proba numai pe anumite degete. La sfârșit a scos banii și a plătit; de fapt, pus toți banii pe care îi avea -multe bancnote de 1 leu- pe tejghea, vânzătoarea a numărat și i-a dat înapoi suma care depășea prețul. După ce a plecat, am întrebat ce era cu el. Vânzătoarea ne-a spus că era bolnav și că strângea bani ca să-i cumpere bijuterii mamei lui; întotdeauna plătea, nu avea niciun fel de ieșiri, alegea cu un gust desăvârșit. Da, era o fixație, era boală. Dar ce lecție! Ce orientare poți da unei boli pentru a bucura pe celălalt și pentru a îți înfrumuseța sufletul!

Lasă un răspuns

