Gentilețe

Aprilie 30, 2010

Am trimis de curând un pomelnic la Mănăstirea Petru-Vodă, prin mandat. Suma minusculă, un singur nume de pomenit. Prima oară când trimit pomelnic prin mandat, nu știam ce urma să se întâmple. Ieri am găsit un plic în cutia de scrisori, cu ștampila mănăstirii și adresa mea. Conținea o foaie, pe care scrie:

„Odată cu confirmarea de primire a corespondenței, vă trimitem o iconiță, împreună cu toate gândurile noastre cele bune.

Dumnezeu să vă binecuvânteze, să vă dăruiască sănătate și toate cele de folos spre mântuire.

Arhimandrit Justin PÂRVU

cu întreaga obște a mănăstirii

P.S.

Pomelnicul dumneavoastră expiră la data de x”

și o iconiță cu Sfântul Nicolae.

Frumusețea acestei confirmări de primire, transmisă unui necunoscut, împreună cu efortul de a face drumul până în sat, plăti taxe poștale la o mănăstire teribil de săracă și asaltată de pomelnice, mi-a reamintit că am un Stăpân boier, așa cum spunea Steinhardt, de la care am și eu datoria să învăț boierie.

Lasă un răspuns

