La mulți ani!

Mai 23, 2010

de ziua nașterii Bisericii, și nu numai ani, ci și bucurie, nădejde, credință și dragoste, și la puține frici, spaime și frustrări.

Unul dintre cei mai frumoși psalmi, plin ochi de certitudine, adică al 44-lea:

Irumpt-a inima mea cuvânt bun, grăiesc eu lucrurile mele Împăratului; limba mea, trestia cărturariului degrab-scriitoriu.

Împodobit ești cu frumusețe mai mult decât fiii oamenilor, vărsatu-s’a har în buzele tale; pentru aceasta au blagoslovit pre tine Dumnezeu în veac.

Încinge sabia ta preste coapsa ta, puternice,

Cu podoaba ta și cu frumusețea ta, și încordează, și bine sporește, și împărățește pentru adevăr și blândețe și dreptate, și te va povățui minunat dreapta ta.

Săgețile tale ascuțite, Puternice, noroadele sub tine vor cădea, în inima vrăjmașilor Împăratului.

Scaunul tău, Dumnezeule, în veacul veacului; toiagul dreptății, toiagul împărăției tale,

Iubit-ai dreptatea și ai urât fărădelegea; pentru aceasta unsu-te-au, Dumnezeule, Dumnezeul tău, cu untul de lemn al bucuriei mai mult decât pre părtașii tăi.

Smirnă și stactì și cassìa din hainele tale, din palaturi de píluri, din carile te-au veselit.

Fiicele împăraților întru cinstea ta: stătut-a Împărăteasa de-a dreapta ta, în haină aurită înfășurată, împodobită.

Auzi fiică, și vezi, și pleacă urechea ta, și uită norodul tău și casa tatălui tău:

Și va dori Împăratul frumusețea ta: că acesta este Domnul tău, și te vei închina lui,

Și fiica Tírului cu daruri: feței tale se vor ruga bogații norodului.

Toată slava fiicei Împăratului pre dinlăuntrul, cu lanțuri de aur înfășurată, împodobită.

Aduce-se-vor Împăratului fecioare în urma ei, cele de aproape ale ei se vor aduce ție;

Aduce-se-vor întru veselie și bucurie, aduce-se-vor în lăcașul Împăratului.

În locul părinților tăi s’au născut fiii tăi; pune-vei pre dânșii boieri preste tot pământul.

Pomeni-voi numele tău întru tot neamul și neamul: pentru aceasta noroadele se vor mărturisi ție în veac, și în veacul veacului.

(Psaltirea, ed. diortosită de ierom. Rafail N. – Alba-Iulia, Reîntregirea, 2008, pg. 89-91)

8 Răspunsuri to “La mulți ani!”

  1. Florin said

    va sugerez gustarea zilnica de 1 psalm de Sf.Ier.Dosoftei al Moldovei

  2. Raluca Maria said

    Am dat de aceasta postare cautand tocmai aceasta Psaltire…si m-ar bucura o o directionare spre un mod de-a mai face rost de ea…in orice format .

  3. Raluca Maria said

    Multam’! As fi raspuns la randul meu pe mail, dar n-am avut cum. Am contrazis in sinea mea din prima raspunsul tau, dar hai sa verific, ca m-ar fi bucurat sa ma-nsel.
    Dar iata cum suna inceputul Ps %0 in traducerea IPS Anania…”
    1.Miluieşte-mă, Dumnezeule, după mare mila Ta
    şi după mulţimea îndurărilor Tale şterge fărădelegea mea.
    Ps 56:1 Is 33:2 Lc 18:13
    2 Spală-mă’ntru totul b de fărădelegea mea
    şi de păcatul meu mă curăţeşte. ”

    …sau chiar
    PSALMUL 44
    Pentru sfârşit: un psalm al lui David; privitor la [stihurile] ce se cântă cu schimbul a, spre învăţătură fiilor lui Core; cântare pentru Cel-Iubit. b
    1 Cuvânt bun revărsat-a c dintr’însa inima mea,
    stihurile d mele i le spun eu Împăratului,
    limba mea e pană de scriitor ce scrie’n grabă.
    2 Plăcut eşti Tu în frumuseţe mai mult decât fiii oamenilor,
    har se revarsă pe buzele Tale,
    de aceea Dumnezeu Te-a binecuvântat în veac.
    Cant 5:13 Is 33:17 Lc 4:22
    3 Încinge-Te cu sabia peste coapsă, Puternice,
    în strălucirea şi frumuseţea Ta.
    1Rg 25:13 Is 11:5 Evr 4:12 Ap 1:16
    4 Încordează-Ţi arcul, propăşeşte şi domneşte
    de dragul adevărului, blândeţii şi dreptăţii,
    şi dreapta Ta călăuză minunată Îţi va fi.
    Ps 23:8 Za 9:13
    5 Ascuţite sunt săgeţile Tale, Puternice,
    – popoare sub Tine vor cădea –,
    ascuţite în inimile celor ce-L duşmănesc pe Împărat.
    Iov 6:4 Ps 37:2 Za 9:14
    6 Scaunul Tău, Dumnezeule, este în veacul veacului,
    toiag de dreptate e toiagul împărăţiei Tale e.
    Mi 7:14 Lc 1:33 In 12:34 Evr 1:8
    7 Iubit-ai dreptatea şi-ai urât fărădelegea;
    de aceea Te-a uns pe Tine Dumnezeu, Dumnezeul Tău,
    cu untdelemnul bucuriei mai mult decât pe fârtaţii Tăi f.
    Nm 35:25 Ps 14:2 Cant 1:2 Is 61:1 Sir 18:13 FA 10:38 Evr 1:9
    8 Smirnă şi balsam şi aloe mireasma şi-o răspândesc din veşmintele Tale;
    din palate de fildeş Te înveselesc
    ele, fiice de împăraţi, întru cinstea Ta.
    Cant 1:2-3 Ef 5:2
    9 Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta, în haină ţesută cu aur
    şi’n ape lucioase învârstată g.
    10 Ascultă, fiică, şi vezi şi pleacă-ţi urechea
    şi uită poporul tău şi casa părintelui tău,
    Os 2:21-22
    11 că Împăratul îţi va dori frumuseţea,
    că El este Domnul tău.
    Is 62:4 Os 2:21-22
    12 Lui I se vor închina cu daruri fiicele Tirului,
    feţei Tale i se vor ruga bogaţii poporului.
    Ps 71:10 Ap 19:7
    13 Slava fiicei Împăratului e toată înlăuntru,
    îmbrăcată’n ţesături de aur şi’n ape lucioase învârstată.
    Cant 1:4-5 Iz 16:10 Mt 22:11 1Ptr 3:3-4 Is 61:10
    14 Fecioarele ce-i urmează vor fi aduse Împăratului,
    Ţie îţi vor fi aduse cele ce-i sunt aproape;
    Is 61:10
    15 în veselie şi bucurie vor fi aduse,
    aduse vor fi la templul Împăratului.
    Cant 1:3 Is 61:10
    16 Copii ţi se nasc în locul părinţilor tăi;
    pe ei îi vei pune mai-mari peste’ntregul pământ.
    Rm 9:5 Ap 1:6 Ap 5:10
    17 Ei îţi vor pomeni numele întru tot neamul şi neamul,
    de aceea te vor lăuda popoarele
    în veac şi în veacul veacului.
    http://www.biblia-bartolomeu.ro/index-C.php?id=VT-Ps-044

    Multumesc inca o data si raman pe receptie…poate, cu aj Domnului o gasesc si pe a pRafail.

    • Diana said

      da, la fel, la pangare, târguri şi altele.

      • Raluca Maria said

        ?
        te referi la Psaltirea pRafail ? pai tocmai d-asta scriu si caut…e epuizata demult.

      • Diana said

        atunci va fi reeditată. din câte ştiu eu, acum ceva timp era peste tot. probabil e o informaţie expirată. nu mă miră.

      • Raluca Maria said

        Sper sa te „auda” si Editura…careia deja i m-am adresat in acest sens, dar inca n-am primit raspuns.

        Pana atunci….mai cautam. M-am gandit ca poate-ai aminteste careva ca pe vreun anticariat, vreun retur pe cine stie unde… poate, poate ajung sa i-o inmanez parintelui inainte de-a pleca din Bucuresti, unde-i venit ocazional.

        Multam’ inca o data pt. gandul bun. Doamne ajuta-ne!

Lasă un răspuns

