A ierta

Octombrie 12, 2010

„Pentru că a ierta înseamnă să privești un om așa cum este el, cu păcatul și partea sa insuportabilă, cu toată dificultatea sa și a zice: „Te voi purta, ca pe o Cruce, te voi purta până în Împărăția lui Dumnezeu, fie că tu vrei sau nu vrei, fie că ești bun sau rău, eu te voi purta pe umerii mei, te voi duce la Domnul și voi zice: Doamne, am purtat acest om în timpul vieții mele, pentru că mi-a fost frică să nu piară. Acum iartă-l, Doamne, în numele iertării mele!”

Aceasta s-ar  întâmpla dacă am putea să ne purtăm reciproc durerile şi să ne susţinem unii pe alţii, fără însă a uita, ci, din contră, păstrând amintirea! Să ne amintim punctele slabe ale unuia, păcatul altuia, să ne amintim de persoana la care lucrurile merg prost, dar aceasta nu pentru a-l ispiti, ci pentru a-l proteja şi pentru a-l împiedica să cadă. Ah, dacă am putea să ne comportăm astfel unii cu alţii! Dacă am înconjura pe cel slab cu o dragoste trează şi delicată, câţi oameni nu s-ar trezi, câţi nu ar deveni demni de iertarea care le va fi dăruită gratuit…”

 

 

 

 

 

 


din Antonie de Suroj, Taina vindecării, Ed. Reîntregirea, Alba Iulia, 2009, pg. 78-79

Lasă un răspuns

