Oameni care nu au murit (2)

Noiembrie 18, 2010

Pe părintele Galeriu nu l-am cunoscut. Nu mergeam la biserică atunci când era dânsul printre noi, deşi am fost la Taize o dată cu un grup de la Sfântul Silvestru.

Pe părintele l-am văzut pe viu o singură dată, la Bookarest. Auzisem de dânsul, şi cam atât. Era pe vremea când eram la liceu şi Bookarestul, Bookfestul de azi, se organiza la Teatrul Naţional. Era şi prima oară când participam, era îngrozitor de cald, foarte multă lume, foarte puţin loc, imens de multe cărţi şi accesul limitat la ele, din cauza cumpărătorilor avizi. Stăteam la coadă la lifturi. A apărut părintele Galeriu, nervii au dispărut, noi toţi am început să zâmbim, s-a făcut lumină. Nici azi nu ştiu cum. A zis ceva, s-a urcat în lift, şi dus a fost. A rămas doar o trenă de pace şi de dragoste în urmă.

Trenă de care eu m-am agăţat din nou anul trecut, când am văzut DVD-urile din colecţia Mărturisitori, scoase de domnul Sorin Dumitrescu la Anastasia. Am vrut să le facem cadou unor oameni dragi din viaţa noastră. Când le-am văzut aşa o bucurie am simţit, parcă iar era părintele Galeriu ascuns, pe undeva prin jur, cu încăpăţânare, calm, dragoste, lumină şi o infinită smerenie urmărindu-şi ideile (ce duhovnic i-ar spune fiului său duhovnicesc, care-l întrerupe, „numai puţin să iertaţi”?), apărându-i pe cei învinuiţi de toţi şi aducându-L pe Dumnezeu mai aproape.

Din toate aceste motive, cu multă bucurie eu cred că părintele Galeriu n-a murit. Rămâne foarte tare pe picioare, tocmai pentru a ne arăta că modelele de urmat nu ne lipsesc.

Un răspuns to “Oameni care nu au murit (2)”

  1. Florin said

    http://www.arhiva-ortodoxa.info/ aicic gasesti cativa GB cu Parintele Galeriu in format audio cred ca la categ upload si predicile sunt si transcrise in format text.

Lasă un răspuns

