Cum m-am lipit

Noiembrie 20, 2010

Acum 3-4 ani mergeam la Mănăstirea Bistriţa de Vâlcea teribil de des. În fiecare pelerinaj. Cred că e mănăstirea la care am fost cel mai des după Radu Vodă din Bucureşti. Prima oară n-am vibrat în niciun fel. Cel mai interesant era pangarul, mi-am luat o grămadă de cărţi de acolo. O biserică cu o arhitectură pătrăţoasă şi austeră, o pictură în niciun caz bizantină (nu văzusem icoanele brâncoveneşti), o icoană cel puţin ciudată pe iconostas, în stânga, pe care nici nu o puteai săruta. Da, şi racla cu moaştele Sfântului Grigorie Decapolitul. Parcă era mai frumos afară, atâtea flori. A doua oară când am fost, peisajul sufletesc legat de Mănăstirea Bistriţa s-a îmbogăţit cu o informaţie: mama Sfântului s-a creştinat, tatăl niciodată. Am suspinat cu jumătate de suflet şi am râs cu alta. Atunci a fost o rugăciune: măcar mama să se întoarcă la credinţă, dacă tata nu.

Acum un an însă am stat 2 zile la mănăstire. Am umblat prin jur şi am dormit acolo. O maică ne-a dus la peştera Sfântului. Am vizitat atelierul de pictură. Am stat la slujbe. Atunci toată pătrăţoşenia şi austeritatea s-au umplut de un miez dulce şi tandru. O minunăţie de slujbe, mai ales cele de noapte, când eşti singur cu lumânările. Nimic nu le-ar putea descrie. E un mărgăritar sufletesc doar gândul că există aşa slujbe şi amintirea lor. Duminica trecută am ajuns seara, pe la 6. Era slujbă, am intrat să ne închinăm. Atunci m-am lipit. Nu găseam niciun motiv logic să plec de lângă racla unde simţeam că sunt ascultată şi îmbrăţişată. La fel, o slujbă tihnită, cu aer de pace şi de timp. Cu rugăciune, nu numai cu buzele, ci cu sufletul. Cam asta-i. Marile bucurii şi îmbrăţişări nu se pot pune în multe cuvinte, pot fi doar trăite.

Sfântul Grigorie Decapolitul, a cărui zi este astăzi, să ne învrednicească de lumina feţei lui Hristos!

2 Răspunsuri to “Cum m-am lipit”

  1. Florin said

    data viitoare inregistreaza si fotografiaza.multumim.florin

Lasă un răspuns

