A fi și a avea

Mai 20, 2011

Acum câteva luni am învățat ce se întâmplă dacă îți investești viața în lucruri. De la papiote de ață la biblioteci, pereți și case, toate au putrezit, sau au mucegăit, sau s-au umflat și nu se mai pot folosi. Dintr-o casă plină ochi de lucruri, au rămas trei icoane, două cutii de scule, câteva farfurii și pahare, și mult, inimaginabil de mult gunoi. Este viața bunicilor mei, care nu a fost investită în oameni, în a aduce bucurie și speranță, ci în lucruri de arătat altora. Ei s-au urâțit sufletește, căci și-au văzut osteneala transformându-se în gunoi, și nu s-au mai putut bucura de nimic.

Cu puțin timp în urmă, un analist politic-economic spunea la o emisiune că, neavând bani, vom consuma mai puțin, deci vom exista mai puțin. Așa suntem învățați, că existăm cât timp cumpărăm și avem. Numai că puținii oameni pe care eu îi știu ca existând sunt cei care au foarte puțin sau nimic, pentru că au ales asta, nu pentru că sunt forțați să trăiască așa. Ei sunt, pur și simplu. Respiră bucuria de a fi cât de des își aduc aminte, sau cât de mult îi copleșește ea. Având orizontul liber, pot să o vadă. Nu se poticnesc de ultimele fițe, sunt liberi. Less is more, asta e adevărat nu numai pentru stil, ci și pentru viață. Suntem fericiți cu foarte puțin, pentru că fericirea nu stă în obiectele cu care ne sufocăm viața, ci în pacea și bucuria dinăuntrul nostru. Sau în Împărăția Cerurilor, din viața de aici locuindu-ne, așa cum știm…

2 Răspunsuri to “A fi și a avea”

  1. Cosmin said

    Cand am descoperit prima data blogul tau(cam de un an) si am vazut titlu,pentru inceput am avut asa,o retinere.Insa,citind randurile tale le-am descoperit ca pe niste pastile ptr suflet.Apreciez foarte mult ceea ce postezi si,daca ar fi sa ma intrebi ce articol mi-a placut cel mai mult, ,,Suspendata de cer”m-a uns la suflet.Fara exagerari!Diana,iti doresc sa scrii cat mai multe astfel de pastile si multa sanatate,credinta si rabdare in tot ceea ce va mai urma pentru tine.

    Cosmin

  2. gabriela said

    Frumos! Felicitari!
    Gand in gand, cu bucurie!

Lasă un răspuns

