Beauty hunting

Mai 28, 2011

De câțiva ani o vânez conștient. Când merg la teatru, la film, când cumpăr cărți. La teatru o vânez mai ales în public. Mă uit cât de minunați sunt oamenii care vin la teatru, mai ales în timpul săptămânii, când toată lumea aleargă și își pune sufletul la index. Mă uit după ea pe stradă, la prietenii mei. O văd strălucind fantastic și îndulcind totul cu o lumină bună. Dar momentele în care fac colecție de frumusețe, hard-copy și ușor de stivuit, sunt târgurile de carte. De doi ani cumpăr cărți aproape numai de la târguri; cantitatea mă ajută să prioritizez corect și să nu aleg la întâmplare. În general știu dinainte ce vreau și unde să mă duc. Nu vânez ultime apariții, și la ultimul târg am văzut că editurile pot scoate cărți care figurează ca epuizate, numai pentru că este târg și lumea cumpără.

Ieri am fost la Bookfest la o oră neaglomerată, și m-am putut bucura în tihnă de spațiu și de cărți. Lansările abia începeau, așa că nu mi-am schimbat prea mult lista cu care venisem. Nu știu de ce, mi s-au părut mai puține standuri decât în anii anteriori, poate pentru că lipseau cititorii. O doamnă între două vârste, de la Univers, s-a ridicat cum m-a văzut că mă apropii și mi-a recomandat două romane, pe care nu le-am cumpărat pentru că nu mă atrag prea tare romanele  de când am terminat facultatea. Dar am apreciat și gestul și amabilitatea. La Polirom se lansa Marta Petreu și a fost singura coadă pe care am făcut-o. Am cumpărat mult mai puține cărți decât anii trecuți, și din cauza bugetului limitat (pe care sigur că l-am depășit) dar și din cauză că am mers singură. Sunt fericită totuși că pe rafturile mele cele noi se răsfață cărți frumoase, scrise de oameni frumoși, care au fost în stare să-și treacă peste suferință și umilință și să rămână nestemate. Da, familia Pillat de la Humanitas, Anania de la Polirom și Antonie Bloom de la Sophia.

Și de parcă nu ar fi fost de ajuns atâta frumusețe, seara am fost la teatru, unde am văzut un om incredibil care nu s-a mai refugiat în imitații cutremurătoare, și a bătut toate recordurile. Dacă se pot numi așa niște jaloane de sensibilitate, forță și talent… așa cum se spunea și în piesă, un om generos. Dar asta merită un articol separat

Lasă un răspuns

