Urechile acului

Septembrie 12, 2011

Așaaaa. Este a doua zi în care am trecut printr-o sumedenie de chestii care, în cel mai bun caz, îmi scot peri albi, în cel mai rău îmi distrug sistemul imunitar. Sigur, chestii minore. Cum nu sunt o personalitate (nici nu mă miră!) viața mea este compusă din nimicuri.Vineri am cumpărat mobila de dormitor, de la Ikea. Sâmbătă după prânz ne-am pus pe montat. A fost gata repede și arată neașteptat de bine. Duminică dimineața la ora 7.25 m-am gândit să las sertarele comodei (6 la număr) deschise, ca să iasă mirosul de fabrică, cutie, etc. A fost un gând din cele care sunt trimise special duminică înainte de liturghie, ca să nu te mai poți concentra nicicum la slujbă. Comoda nu era prinsă în perete, pentru că încă nu i-am găsit locul final în cameră. Când am deschis ultimul sertar de jos a venit peste mine. Telefonul împreună cu uleiul de la candelă și cu apa de pe comodă au plonjat în primul sertar deschis. După ce am reușit s-o pun la locul ei am descoperit că telefonul era cufundat în apă pe partea cu taste, desigur! L-am deschis, la început a mers, apoi a început să se aburească ecranul, apoi tastele nu mai funcționau în niciun fel. După liturghie trebuia să mă văd cu o prietenă cu care nu mă mai văzusem de 5 ani, și sigur, să vorbim la telefon. După ce mi-au transpirat palmele și toată vinovăția din lume s-a așezat confortabil în sufletul meu, picior peste picior,  am dezasamblat telefonul și l-am pus la uscat. La slujbă l-am rugat insistent – repet insistent – pe Sfântul Mina să facă ceva și să meargă telefonul. Când am venit, la ora 16 (după ce prietena mea m-a văzut și recunoscut în marea de oameni din biserică, că de, telefon nu aveam) ecranul nu mai era aburit și tastele mergeau perfect. Telefonul meu nu e rezistent la apă…

Cam de o lună traduc o carte, un ghid despre monumentele medievale din Oltenia. Am lucrat în memoQ, o memorie de traducere pentru care am avut o versiune de probă gratuită, timp de 45 de zile. După ce traduceam un capitol, îl exportam (descărcam) în calculator. Am tot amânat să descarc 3 capitole și azi dimineață m-am trezit că nu le mai pot accesa. Până la urmă, după ce am tot făcut tentative să aflu cum să fac să traduc din nou cele 3 capitole, și mai ales când, mi-am luat inima în dinți la sugestia unei prietene și foarte foarte neîncrezătoare (dacă programul costă fo 600 de euro, logic e să vrei să vinzi și să nu-ți bați capul cu uitucii, nu?) am scris un mail la suport. În două minute am primit o prelungire a licenței cu 2 zile, ca să pot exporta totul. Sigur, și astăzi ca și ieri l-am bătut la cap pe Sfântul Mina să mă ajute cumva, că este evident cât de uitucă, nepractică și în general, tâmpită, mă aflu. Bine că am avut o pilă…

La capătul acestor două zile pline de peripeții teribile am aflat că uneori, dacă știi pe cine să rogi, sau nu, din mila lui Dumnezeu față de mine, cea portretizată mai sus, și camila trece prin urechile acului…

Lasă un răspuns

