Sunt grasă

Decembrie 11, 2012

Întotdeauna am fost. Este condiţia mea. Şi totuşi, pe un om gras îl vede toată lumea că e gras. Atunci de ce mi-a fost atât de înfiorător de ruşine să spun asta? M. Habar n-am. Încă. Deci, sunt grasă şi mi-e ruşine că sunt grasă. În spatele lui „sunt grasă” l-am ascuns pe „nu sunt demnă să fiu iubită”. Stă acolo pitit şi mă controlează. Nu te apropia, o să râdă de tine, doar ştii că eşti grasă. Am primit tot felul de feedback-uri la asta. Nu eşti grasă, dragă, eşti dolofană. Dragă, dacă te iubeşte se însoară cu tine şi te aleargă după aia. Adică cum, vrei să spui că o femeie cu corpul înecat în grăsime este atât de apetisantă că un bărbat nu se mai poate controla şi o violează imediat? E, da, la ultimul am râs câteva zile. Sunt grasă, am fost şi slabă. Mănânc compulsiv. Ştiu că dacă mă înfurii nimeni n-o să mă mai iubească, deci întorc furia asupra corpului meu, şi mă autosabotez. Sunt grasă, pot fi şi slabă, doar am fost, dar rămân grasă, până rezolv problema. Acum o săptămână i-am spus coachului meu că corpul meu e mare. A venit replica iute, ca la olteni: păi fă-l mai mic. Slăbeşti 5 kile şi o să fie mai mic. Obiectiv. Ce fac cu obiectivul ăsta când îmi vine să mănânc biscuiţi? Chipsuri? Prăjituri? Îl arunc la gunoi. Mă arunc la gunoi. Autosabotarea continuă.

În grupul de dezvoltare este o fată care este imensă. S-a îngrăşat ca să se apere de nişte părinţi care au neglijat-o şi certat-o des. Este persoana pe care nu o pot suferi. Îmi arată clar: Diana, eşti grasă şi neîngrijită. Te dai tu cu toate alifiile, dar tot aşa rămâi. Şi aşa e, tot aşa rămân. Nu pot avea compasiune pentru tipa asta. Pentru mine. Mă autosabotez. M-am plictisit. Eu sunt isterică, deci mă plictisesc repede. La ultima conferinţă la care am fost, fata asta s-a aşezat fix, da fix, în faţa mea. Ca să mă văd mai bine. Ea, transpirată, s-a aşezat în faţa mea ca să-mi arate cât de tare put, sub toate parfumurile mele. Este şi speriată, disociată, leneşă. Ca mine. Dar cel mai tare mă deranjează că e grasă, neîngrijită şi transpirată. E numai… TRUP. Şi eu, duhovnicească. Eh, haida-de!

Ca să slăbesc am nevoie de două chestii. Primo, să urlu. N-am urlat încă, dar mi s-a promis că o să învăţ. Până una-alta, înjur. Ton soft, cuvinte hard. O să iasă furia şi eu n-o să mă mai autosabotez. In progress… Secondo. Să găsesc darul. Trăiesc într-o lume a trupului, unde aspectul este atât de important. Şi este o lume care mă reflectă, eu sunt o superficială, o formalistă, o estetică. O gamă largă de floricele. În lumea asta a trupului, dacă aş fi slabă, suplă, poate că aş fi fost consumată deja. Sexual, evident. Aşa, oblig la aprofundare. Nu atrag prin felul în care arăt; este deja un test. Doar cine are ochi sensibili să vadă, vede. Odată, un băiat din biserică mi-a făcut un portret scurt: Diana este perfectă, doar 7 kile mai trebuie să slăbească. Nu a mai fost necesar să vorbim. Despre ce am fi putut, doar nu îndeplineam standardele. Magia este în zona aia din  mine care nu îndeplineşte standardele. Până la urmă, cum să mă mândresc când sunt grasă şi transpir? Şi cum să deznădăjduiesc când locuiesc într-o asemenea minune, pe care nu o merit şi care mi-a fost dată în dar?
EDIT DE AZI
Azi am descoperit adevărul despre corpul meu. Corpul meu este consistent. Şi eu sunt consistentă.Sunt foarte bucuroasă pe chestia asta.

 

14 Răspunsuri to “Sunt grasă”

  1. floriploiesteanu said

    Te-ai gandit vreodata ce fel de femeie erai daca erai slaba? Eu m-am gandit, fiindca si eu am fost grasa. As fi fost atat de mandra de mine, si atat de depravata, incat nu mi-a venit sa cred cand mi-am dat seama de lucrul asta. Da,am aflat din mine insami, ca daca as fi avut un corp perfect as fi fost o curva mandra, caci asta e cuvantul real. Adevarul doare, si m-a durut cand l-am simtit, si am inteles de ce Dumnezeu nu mi-a daruit un corp frumos, perfect. Si dupa ce am inteles asta, am slabit, nu pentru ca as fi tinut cura de slabire, ci pentru ca nu mai mancam tot timpul, pentru ca seara mancam mult mai putin, cat sa nu ma imbolnavesc si sa tremur de foame. Cumpatarea este raspunsul la orice problema ar avea omul. Chiar si Steinhardt a zis-o, „Între omul gras şi grăsimea sa există o relaţie ascunsă. O înţelegere. Un secret. Un sentiment neînţeles. O emoţie neconsumată. O dragoste respinsă. Grăsimea este profesorul grasului. Viciul este profesorul viciosului. Şi, în viaţa noastră nu există profesori mai severi decît viciile şi incapacităţile noastre..”sunt sigura ca stii deja toate astea. Acum iti mai ramane sa slabesti si sa nu te mai cramponezi de grasimea ta ca de o piedica imposibil de trecut. Nu e de netrecut, este, dar mai intai trebuie sa intelegi de ce esti grasa, substratul din interiorul tau.
    Te rog sa ma ierti pentru indrazneala mea mizerabila

  2. Roxana said

    Si in biserica sunt barbati care au pareri legate de standardele de greutate in privinta femeilor? Speram sa fie mai putin obsedati de „ambalaj”. Cam lipsit de educatie crestinul … Oare el nu o avea ceva burta?
    Oricum cei care vor sa se insoare se uita in primul rand la cat de perfecta e silueta femeii. Daca si sufletul e frumos, cu atat mai bine, dar daca numai sufletul e frumos, nu e deloc bine.
    Doar femeile au obsesia greutatii, pentru ca pentru barbati se pare ca in primul rand silueta conteaza. Pura discriminare as zice.

    • Diana said

      Well, ceilalti ne reflecta🙂

      • Roxana said

        Depinde cat de curat este ochiul celor care ne reflecta.🙂

      • Diana said

        Este fix la fel de curat cu al meu. Daca vad murdaria in ochiul celuilalt, de unde sa stiu ca e murdarie daca n-as cunoaste murdaria pe propria mea piele? Asa zic altii, eu tot cred ca al meu e mai curat, desi realitatea imi arata cu obstinatie altceva. Cica smerenia e o lucrare de o viata…

  3. Roxana said

    Daca ochiul cuiva este atat de curat incat are capacitatea de a evalua si calcula cu precizie in kilograme (7) perfectiunea unui om, atunci la treaba: tu la slabit, eu la smerenie.

    • Diana said

      Eu la slabit si la smerenie🙂 Plus, frumusetea se regaseste in imperfectiune. Ce treaba am eu cu perfectiunea? Am, dar ma amagesc singura ca as putea fi. Si atunci iese unul si-mi zice: vezi ca esti asa… imperfecta. Acum rad de asta, sau ma straduiesc

  4. AntigonesWill said

    Cred ca am gasit in sfarsit ceva adevarat nediluat despre subiectul asta de care sunt si eu obsedata .Si eu sunt in aceasi situatie , doar ca am avut norocul sa intalnesc pe cineva care mi-a deschis ochii putin .La mine scarba merge in doua sensuri ,si pentru cei care isi trateaza corpul ca pe un templu iar sensul vietii lor se invarte in jurul frumusetii , ce viata goala ..si scarba pentru mine.

    • Diana said

      Corpul este un templu… al Duhului Sfant. Si cand mi-e scarba de mine imi blochez viata, punandu-ma mai presus de Cel care mi-a dat-o si imi bat joc de mine, de sensul si menirea mea.

      • AntigonesWill said

        Bine punctat ,insa ce se intampla dupa ce iti modelezi corpul ?Crezi ca o sa incepi sa te iubesti ?Pe mine ma framanta cateodata intrebarea asta .Avand in vedere ca in cazul meu bagajul emotional nu e legat doar de fizicul meu.

      • Diana said

        Poate ca e o aparare ca sa nu te apuci sa iti modelezi corpul si sa continue sa-ti fie scarba de tine. Eu despre mine vorbesc, evident. Asa e la mine. Ar fi vorba mai degraba sa ii fac un bine corpului meu, ca el si cu mine sa ne facem bine treaba pentru care am fost creati. Pana la urma, e un act de recunostinta fata de creator. Si daca sunt recunoscatoare, iubesc, El e in mine, deci ma iubesc si pe mine

      • AntigonesWill said

        Nu cred ca e vorba de un mecanism de aparare , cel putin cazul meu .Chiar astazi am inceput o dieta , insa cu ajutorul unei anumite persoane am invatat sa nu ma urasc atat de mult .Inca vreau sa slabesc , si am sa o fac , insa daca intr-o zi am sa mananc o ciocolata , sau daca am sa calc „stramb” nu o sa ma urasc …prea mult :)).
        Ai vreun plan de bataie ca sa iti atingi scopul ?

Lasă un răspuns

