Despre sensibilitate

Iunie 22, 2015

De curând am scris acest text, aflandu-ma intr-o secventa de viata în care invat sa-mi accept sensibilitatea. O prietena mi-a spus ca ar trebui citit de mai mulți oameni, asa ca ii dau drumul în mediul virtual🙂

Draga mea adolescenta sensibila,

Ma bucur ca-ti scriu, caci ești importanta pentru mine. Sper din tot sufletul sa ai o viata frumoasa și sa-ti împlinești rostul, aducând valoare și profunzime lumii în care trăiești. As vrea sa-ti povestesc despre mine, incurajandu-te sa-ti exprimi sensibilitatea.

De multe ori, dacă îți iei suficient timp, ziua ta începe cu parfumul dimineților și cu prospețime. Cu aroma cafelei cu inghetata și scorțișoară și cu un dus îmbelșugat și parfumat. Când ieși pe strada îți bucuri ochii cu iarba verde și fragila și mângâi cu privirea pisoii moi și mici aciuati la cealaltă scara a blocului, ce descoperă zglobii lumea.

Mult timp am crezut ca toate acestea sunt inutile și le-am alungat din sufletul și din viata mea, umplandu-mi programul zilnic cu eficienta, rezultate, obiective atinse și viteza. Mi-am mascat sensibilitatea în spatele eficientei și a pragmatismului. Acum îmi dau seama ca ele nu se exclud și as vrea sa le mulțumesc, atât eficientei cât și pragmatismului, ca m-au protejat și m-au ajutat sa îmi iau un serviciu și sa-l păstrez. Sensibilitatea este un lucru prea important pentru a-l exclude din viata noastră. Ne ajuta sa ne simțim, sa ne intuim și sa ne apropiem. Fără ea nu as simți ca ma doare ceva și nu as lua masuri, nici nu as putea simți plăcerea și bucuria. Ma protejează. Fără ea, comunicarea reala nu este posibila, nici empatia. Nu avem cum sa ne înțelegem unii pe ceilalti. Ai grija de sensibilitatea ta, este prețioasă. Știu ca este asociată cu vulnerabilitatea, cu slăbiciunea și cu fragilitatea. Dar are în ea, bine ascuns, un miez de relație și de creativitate, adevărata putere. Și, pentru ca este o putere, trateaz-o ca atare! Este o calitate a ta, îți îmbogățește viata și face lumea mai frumoasa.

Sa n-o lași sa stea, ci sa lucrezi cu ea, sa o scoți în lume. Cu ea se creează aromele, felurile de mâncare, picturile și hainele. Ea te va ajuta sa ii tratezi pe oameni asa cum sunt, cu importanta și compasiune, fără a uita de tine. Plecând de la ea, poți defini mai clar și poți creste calitatea vieții tale.

Draga mea sensibila, îți propun un toast: pentru puterea ta de a face lumea un loc mai bun!

Cu drag,

Diana

Lasă un răspuns

